onsdag 24 juli 2013

*suck*

Efter att ha förfärdigat förra inlägget gick jag in på geekfeminism's sida om nice guy syndrome. Vettiga saker, en del av det...men också en del dubbelmoral. Jag gick in på en av deras undersidor, "common mistakes in interacting with women", och skrev på deras talk page:

All of the things listed are things to avoid, and ways to be more respectful towards women. Lots of guys (especially geek ones) do not need to hear this. How can we possibly blame men for being Nice Guys, while at the same time helping promoting that same behavior?

I think that's downright hypocrisy. One of the most common mistakes in interaction with women (for geeks), is showing too much respect for the woman in question, and too little to himself. I think this one should definitly be added to the list.

Loggade in det första jag gjorde nu på morgonen. Riktigt glad och förväntansfull. Hade jag äntligen hittat en samling vettiga feminister? Några jag kunde prata med? Några som faktiskt lärt sig se andra sidan av myntet och förstå?

Inlägget hade tagits bort från sidan. I en bifogad kommentar stod att inlägget var irrelevant, och att sidan fanns till för "those who supported feminism".

Jag var blockerad från sidan i minst ett år framöver.

At least I tried. ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar